SİPARİŞ SİTEM:
www.pembemerdane.com

Pasta, Kurabiye ve Cupcake siparişleriniz için bana

didobutikpasta@gmail.com
veya
pembemerdane@pembemerdane.com

adresinden mail atarak ulaşabilirsiniz.

17 Kasım 2008 Pazartesi

Truff



Her zaman yapılışının çok zor olduğunu düşündüğüm için yapmaktan çekindiğim, oysa yapınca aslında düşündüğüm kadar da zor değilmiş dediğim bu küçük toplar, benim gibi çok çikolatalı şeyleri sevenler için ideal bir tarif. Birde bizim buralarda kuvertür bulmak bu kadar zor olmasa çok daha kolay olacak :)
TRUFF TARİFİ
1 paket krema (200ml)

200 gr sütlü veya bitter kuvertür çikolata (ben hem bitter hem sütlü çikolata kullandım)
Kek parçaları (ben pandispanyadan arta kalan parçaları buzluğa atıyorum, onları ve cevizli kekden arta kalan parçaları kullandım, tabi hazır kekde olabilir)

Üzerini Süslemek için; Kakao, Hindistan cevizi, toz entap fıstığı veya dilediğiniz başka bir şey de olabilir.

Yapılışı;
(İlk önce kek parçalarınız buzluktaysa çıkarıp çözülmesini sağlayın.)

1 paket kremayı sos tenceresine alıp kaynama noktasına gelene kadar kısık ateşte kaşıkla karıştırın ve ocağın altını kapatın.

Daha sonra kuvertür çikolatayı bıçak yardımıyla parçalara ayırarak kremanın sıcağında eritin.

Kek parçalarını içine ufalayın. 1 saat boyunca oda ısısında bekletin.
Ara sıra karıştırabilirsiniz. Daha sonra karışımı buzdolabında soğumaya bırakın.

Bu arada truffları buluyacağınız malzemeleri tabaklara dizin.
Buzdolabındaki karışım iyice soğutuktan sonra, çıkartıp elinizle cevizden biraz küçük parçalar kopararak yuvarlak yapın. Hemen şekil alacaktır zaten. Sonra tabağa döktüğünüz malzemelere bulayın ve truff kaplarına yerleştirin. Trufunuz hazır!
Dido'nun Notu: Kuvertür yoksa ülkerin golden çikolatalarını kullanabilirsiniz..
Servis yapana kadar truffları buzdolabında bekletin.

Pandispanya veya keklereden arta kalan parçaları buzlukta, buzdolabınıniçinde veya hava almayan bir kap içinde 1 ay saklayabilirsiniz. Daha sonra bu parçaları truff, cheesecake tabanı vs.. yapımında değerlendirebilirsiniz.
Yanında Türk Kahvesi önerilir. :)

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Ben bu truffları çok beğendim.Canım ellerine sağlık.Sayfanı tesadüfen dolaşırken gördüm.Çok güzel şeyler yapmışsın.kolaylıklar diliyorum.

Adsız dedi ki...

didemcim uzun aradan sonra yeniden tariflerini sitene koymana çok sevindim ben de bu truff tariflerine hep bakıyodum yanlız tutturamıyacagımdan korkuyodum.en kısa zamnda senin bu tarifini deniyeceğim ellerine sağlık canım:)

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

bende türk kayfesiyle reca edebilirmiyim bu nefis çikolardan:)..truf gözüyle hiç bakmadım ben bunlara herzaman çikodur lezzeti ve görüntüsü itibariyle..ellerine sağlık canım.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canım, nefisler.

Sevgiler,
Evren