SİPARİŞ SİTEM:
www.pembemerdane.com

Pasta, Kurabiye ve Cupcake siparişleriniz için bana

didobutikpasta@gmail.com
veya
pembemerdane@pembemerdane.com

adresinden mail atarak ulaşabilirsiniz.

5 Mart 2009 Perşembe

Limonlu ve Damla Çikolatalı Kek



Limonlu kek annemin en sevdiği keklerden bende bu keki sırf annemin isteği üzerine yapıyorum zaten. Hatta sitede cevizli limonlu kek tarifine de ulaşabilirsiniz. Tabiki onuda annem için yapmıştım. Ben keki kakaolu yada çikolatalı severim. İçinde illaki bir şeyler olmalı. Sadeyi veya limonlu gibi ''beyaz'' kekleri yesemde olur yemesemde. Hatta sırf pufur pufur yumuşacık olduğu için yerim, tadından değil yani. :)Bu yüzden içindeki damla çikolata benim damak zevkime hitap ediyor. Ama kendime haksızlık etmeyeyim bu kekimi gerçekten beğenerek yedim. Belkide içinde damla çikolata olduğundandır!..

Uzun zamadır tarif vermiyorum farkındayım, o yüzden uzatmadan tarife geçeyim...

Malzemeler:

3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 limonun suyu
Yarım limon rendesi
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
1 bardak damla çikolata
Aldığı kadar un

Yapılışı:

Öncelikle yumurtaları ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpın.
Süt, yağ, limonun suyu ve limon rendesini ekleyip, mikserle çırpmaya devam edin.
Kabartma tozu, vanilin ve unu eleyerek ekleyip kıvamını alana kadar çırpın.
Damla çikolatayı en son ekleyip spatula yardımıyla karıştırın.
Ortası delik kek kalıbınızın içine karışımı boşaltın
175 derecelik fırında pişirin.

Dido'nun notu: Kekin piştiğini anlamak için; Yaklaşık 25 dk fırının kapağını açmayın, daha sonra pişip pişmediğini kontrol etmek için bir kürdanı kekin ortasına batırın. Eğer kürdanı çıkardığınızda hamur yoksa pişmiş demektir.

1 yorum:

GeCe dedi ki...

kek yapma özrülü olarak senin dediğin gibi deneyeceğim