SİPARİŞ SİTEM:
www.pembemerdane.com

Pasta, Kurabiye ve Cupcake siparişleriniz için bana

didobutikpasta@gmail.com
veya
pembemerdane@pembemerdane.com

adresinden mail atarak ulaşabilirsiniz.

10 Mart 2008 Pazartesi

MAVİ RÜYA PASTASI


Pazar günü Derya ile beraber yaptığımız pasta.
Biz adını mavi rüya koyduk. Pastanın üstünün süslemesini aslında daha farklı düşünmüştüm ama o anda şartlar öyle gerektiği için böyle bir pasta ortaya çıktı.
Aşağıda yine açıklamalı ve fotoğraflı olarak pastanın yapım aşamaların gösterdim.

MALZEMELER
Pandispanya için;


4 yumurta
3 fincan şeker
3 çorba kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 çorba kaşığı süt
aldığı kadar un


Ara kreması için;
1 bardak süt
1 paket krem şanti
1 paket (80 gr) bitter veya sütlü çikolata


Üzerinin kaplaması;
Mavi, pembe, sarı şeker hamuru….



YAPILIŞI


Öncelikle şeker ve yumurtayı mikserle 5 dakika çırpın. Daha sonra içine sütü, kakaoyu ekleyerek karıştırın.

Vanilya, kabartma tozu ve unu tel süzgeçten geçirerek ekleyin ve karıştırın

Karışımı yağladığınız pandispanya kalıbına boşaltın.

Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin



Bu sırada kremayı hazırlayın. Sütle beraber krem şantiyi çırpn. Çikolatayı benmari usülü veya mikrodalgada ısıtıp kremşantinin içine ekleyip tekrar karıştırın.


Pandispanya piştikten sonra fırından alın soğumasını bekleyin. Daha pandispanyayı ortadan ikiye ayırıp arasına ve üzerine krema sürüp şeker hamuru ile kaplayıp, süsleyin..

7 yorum:

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Didem'ciğimmm,
Gerçekten de rüya gibi olmuşşşş....

Ellerine sağlık canım benim,

Sımsıcak sevgiler....

Evcilik Lezzetler dedi ki...

E hakkaten rüya gibi bir pasta olmuş Didem :)) Ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

didem gerçekten o gün çok güzel geçti ben bu şeker hamurunu merak ediyodum.sağol sende geldin ve bana yapımını gösterdin gerçekten çok lezzetli bir pasta olmuştu ellerine sağlık canım

gonca dedi ki...

canım kardeşim, canım Didemcim yine harika bir pasta hazırlamışsın.
Bu blogla hayallerine bir adım daha yaklaştığını, başarı basamaklarını adım adım çıktığını görmek ablan olarak çok gurur verici.
Her zaman olduğu gibi bildiğin yolda ilerlemeye ve sevdiğin işleri yapmaya devam ederek çok mutlu olacağına inanıyorum.Hep yanında olduğumu bil
seni çok ama çok seven ablacığın gonca:)

Adsız dedi ki...

pasta çok güzel görünüyor. yapılışını fotoğrafladığınız için çok teşekkürler..

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık nefis olmuş ablacıım bu güzel tariflerinin devamını heyecanla bekliorum:))
kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

rapunselcim ve evcilik burcu, pastanın adını mavi rüya diye koyduğumda gerçekten öyle olup olmadığı konusunda şüphem vardı. Böyle söylemeniz içimi rahatlattı teşekkürler:)...

Deryacım rica ederim.. İnşallah bir dahakine sen gelirsin bize ve yine şeker hamuruyla oynarız...

ablacım çok teşekkürler bende seni çok seviyorum ve çok teşekkür ediyorum. Her zaman yanımda olduğunu bilmem de benim için huzur verici..

Meralcim rica ederim yapılışını fotoğraflamam işine yaradıysa çok sevindim..

Handecim teşekkürler canım kardeşim. Bende yeni tariflerde yardımını bekliyorum...